Areas of Activity

מצוינות חינוכית
ומנהיגות מקומית בפריפריה

The socio-economic gap between center and periphery can be seen in the lack of equal opportunities in education, and in the poor realization of the talents and potential of students from the periphery. 

מצוינות בחינוך היא המפתח העיקרי למוביליות חברתית. מאחר וקיימת הלימה בין הנעה ללמידה, השיגים לימודיים, והצלחה בלימודים לבין הנכחה חיובית של זהות התלמידים, ערך עצמי ותחושת שייכות, ‘כל ישראל חברים’ מעודד מצוינות חינוכית בפריפריה תוך חיזוק זהות ומנהיגות מקומית.

תחומי אימפקט:

  • הזדמנות שווה בחינוך ומיצוי היכולות והכישרונות של תלמידים בפריפריה.
  • מצוינות בחינוך כמפתח העיקרי למוביליות חברתית. 
  • הנכחה חיובית של זהות התלמידים, ערך עצמי ותחושת שייכות.

יהדות ישראלית מחברת ומסורת יהודי ספרד

החלוקה המגזרית בישראל על בסיס הזדהות דתית תוך התרופפות המכנים המשותפים, מובילה להיחלשות ההזדהות עם ערכים יהודיים ודמוקרטיים. ההקצנה הדתית, הדרת הציבור המסורתי המתון, והניכור מהמסורת היהודית, מביאים לפגיעה משמעותית בלכידות החברתית, ובקשר של ישראל עם יהדות התפוצות. 

מתוך אחריות לכלל ישראל, ולמען ביסוס המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית ‘כל ישראל חברים’ מחזק זהות ומנהיגות יהודית – ישראלית מחברת, יוצר חיבורים למסורת יהדות ספרד, ומשמר את הקשר המיוחד ליהדות צרפת.

תחומי אימפקט:

  • לכידות חברתית וחיזוק המכנים המשותפים.
  • הזדהות עם ערכים יהודיים ודמוקרטיים. 
  • הנכחת הציבור המסורתי המתון, ותחושת השייכות למסורת היהודית.

דרכי הפעולה:

  • תוכניות התערבות והעצמה בבתי ספר.
  • הכשרת מנהיגות מקומית ועובדי הוראה כאמצעי לשינוי חברתי.
  • מחקר, הנגשה, כתיבת חומרים ופיתוח תהליכים חינוכיים.